Woonconsulent en uitvoerder praten met bewoner project Rhiant

De Goede Woning

Constructif verzorgt het dagelijks onderhoud voor 2.500 huurwoningen van De Goede Woning in Zoetermeer, met focus op kwaliteit, snelheid en persoonlijk contact.

Arrow white 0 space thin

Betrouwbaar onderhoud in de wijk

In Zoetermeer zijn we als Constructif een vertrouwd gezicht in de wijken Rokkeveen en Meerzicht. Al sinds 2018 zijn wij een van de drie wijkaannemers van De Goede Woning, verantwoordelijk voor het dagelijks onderhoud aan zo’n 2.500 sociale huurwoningen. Of het nu gaat om een klemmende deur, een kapotte kraan of het vervangen van een dakraam: wij zorgen dat het snel en goed wordt opgelost.

"Jaarlijks voeren we tussen de 2.500 en 3.000 reparaties uit", vertelt Leon Qualm, Business Unit Manager Dagelijks Onderhoud bij Constructif. "We hebben een vast team van allround servicemonteurs in de wijk, en een extra team dat mutatiewoningen aanpakt. Zo kunnen we flexibel en betrouwbaar werken, zonder de bewoner uit het oog te verliezen."

Dichtbij én herkenbaar

Onze vestiging aan de Blauw-Roodlaan ligt midden in Rokkeveen. We zijn zichtbaar in de wijk met herkenbare busjes en monteurs die werkkleding dragen met het logo van De Goede Woning. Huurders kunnen 24/7 zelf een reparatie melden via het digitale huurdersportaal, en worden daarna snel door onze backoffice benaderd voor een afspraak. "Als een melding vóór 15.00 uur binnenkomt, nemen we in de regel diezelfde dag nog contact op", aldus Qualm. "We plannen een tijdvak van twee uur, zodat bewoners precies weten wanneer we langskomen."

Kwaliteit én persoonlijk contact

Onze monteurs lossen 85% van de meldingen direct op. Als dat niet lukt, plannen ze ter plekke een vervolgafspraak in overleg met de bewoner. Dat directe, persoonlijke contact vinden we belangrijk. "We denken graag met mensen mee. Zo hebben we bijvoorbeeld ooit een renovatie uitgesteld omdat een bewoner ging trouwen. Dat vinden we heel normaal", vertelt Qualm.

Ook op andere manieren zoeken we het persoonlijke contact op. Zo willen we in de toekomst bewonersdagen organiseren bij complexen, waar bewoners kunnen kennismaken met monteurs, de wijkagent en sociaal wijkbeheer. "Dat verlaagt de drempel om een reparatie te melden en vergroot het vertrouwen."

Dagelijks onderhoud is mensenwerk

Onze samenwerking met De Goede Woning is een goed voorbeeld van hoe je met heldere afspraken, korte lijnen en oog voor bewoners samen een verschil maakt. Onze mensen zijn betrokken, vakkundig en denken mee. Niet voor niets krijgen we af en toe een taart als bedankje op kantoor – een mooie blijk van waardering voor het hele team, óók voor de collega’s achter de schermen.

Contactpersoon Leon

Heeft u een project of vraag? Wij denken graag met u mee.

Neem contact op

Uitgelichte projecten

Word jij onze nieuwe collega?

Alle vacatures
Wij werken voor
Logo Schep vastgoedmanagers
BeheerGoed logo
Logo woonkracht10
Tablis logo
Leystromen llogo
Logo TNO.svg
Logo De Goede Woning
LOGO HAVENSTEDER CMYK ROOD+GRIJS zonder PO 1
ZorgPartners MiddenHolland Logo
Vesteda logo rgb
Logo kuijpers
Sociale Verzekeringsbank (SVB) logo.svg
Zorginstelling Laurens
Nederlandse Politie
Nederlandse Loterij
Contact
Dordrecht (Hoofdvestiging)

Merwedestraat 86
3313 CS Dordrecht

Postbus 3008
3301 DA Dordrecht

Cookiebeleid Privacyverklaring Disclaimer Algemene inkoopvoorwaarden
Meld je aan voor nieuwsupdates

Blijf op de hoogte van onze projecten en bedrijfsupdates.

© 2025 Constructif. Alle rechten voorbehouden.

Design & realization MM creative agency